Jump to main navigation Jump to contents
  • FAQ/Support
  • Receive parcel deliveries with GLS

    With GLS, you have full flexibility when it comes to the delivery of your parcels: Track the status of your parcel at any time and always stay up to date. You can issue a drop-off authorisation to have your parcel left in a safe place, or issue a collection authorisation if you want someone else to collect the parcel for you from the ParcelShop. You can find out this and much more about parcel receipt from GLS here!

    Track parcel

    Your parcel delivery is on its way to you and you would like to be informed about the current status? Then take a look at the parcel tracking.

    To the parcel tracking

    Receive parcels

    There are various options for receiving your parcel, even if you want to receive your parcel anonymously at the ParcelStation. Discover all your options for receiving parcels with GLS!

    Issue drop-off permission
    Pick up at the ParcelShop
    Issue pickup authorisation
    GLS ParcelStations without display
    GLS ParcelStations with display

    Redirect parcels

    Sometimes it is necessary to redirect parcels. GLS has the right solution for this. Simply change your delivery options or redirect your parcel to a ParcelShop near you. You can find the details here!

    Change delivery options
    Redirect parcel to ParcelShop
    Issue permanent drop-off permission


    Most frequently asked questions regarding parcel deliveries and parcel receiption

    How can I change my delivery address/day?

    Ob du die Lieferadresse oder den Tag der Zustellung deiner Paketlieferung noch ändern kannst, hängt vom gebuchten Service des Versneders sowie dem akutellen Status deines Pakets ab. Wenn der FlexDeliveryService aktiviert ist, erhältst du eine E-Mail mit einem Link, über den du schon vor dem ersten Zustellversuch eine alternative Zustelloption auswählen kannst. Solange das Paket noch nicht zugestellt wurde, kannst du bis 23:59 Uhr am Vortag die Adresse selbstständig anpassen. Klicke einfach auf den Link in der E-Mail und wähle unter „Zustelloption wählen“ die passende Alternative aus.

    What happens to my parcel if I am not at home?

    Falls du einmal nicht zu Hause bist, wird der Fahrer versuchen, das Paket bei deinen Nachbarn abzugeben. Ist das nicht möglich, wird er dein Paket in einen nahe gelegenen GLS PaketShop bringen, wo du es innerhalb von 8 Arbeitstagen abholen kannst. Manche Pakete können nicht alternativ – also z.B. in der Nachbarschaft – zugestellt werden, etwa wenn es sich um Autoreifen oder Pakete mit einer Identitätsprüfung handelt. In diesen Fällen wird dein Paket am nächsten Werktag erneut zugestellt. In allen Fällen erhältst du eine Benachrichtigungskarte. Wenn wir dein Paket auch im zweiten Zustellversuch nicht erfolgreich übergeben konnten, wird es automatisch in das nächste GLS Depot gebracht. Dort kannst du es ab dem Folgetag innerhalb von 8 Arbeitstagen selbst abholen. Um sicherzugehen, dass dein Paket zur Abholung bereit steht, bitten wir dich, vorher Kontakt mit unserem Service aufzunehmen. Hier geht es direkt zum Kontaktformular. Ist die Lagerfrist von 8 Arbeitstagen überschritten, wird dein Paket zurück zum Absender geschickt. Befindet sich dein Paket aktuell in der Zustellung? Dann hast du über unsere Sendungsverfolgung noch die Chance, eine andere Zustelloption zu wählen – z.B. eine Abstellerlaubnis, die Zustellung in einen GLS PaketShop oder eine neue Zustelladresse.

    I will soon be receiving bulky goods. Is there anything I need to bear in mind as a private individual?

    No, as a private person you don't have to pay attention to anything.

    What criteria must a deposit location fulfil?

    The storage location must be on your property and must always be dry, freely accessible and not visible to third parties. Garages or garden sheds, for example, are well suited.

     


    Never miss a parcel again? Then issue a permanent drop-off permission!

    Would you like GLS to always leave your parcels at a location of your choice in future? Simply log in to your personal account or register and grant us a permanent drop-off permission.

    Log in/ Register 1
    Give permission 2
    Let parcels be dropped off 3

     


    Permanent drop-off permission – your advantages

    Receive parcels even if you are not at home. 

    Change the preferred location for dropping off parcels at any time. 

    Revoke the permanent drop-off permission at any time. Climate-friendly delivery by saving additional trips – your contribution to CO2-reduction!


    ⓘ Small hint:
    After you have logged in, you will find the permanent drop-off permission under the menu item "My account".

     

    Welcome

    You are not logged in.